Загрузка в Steam Workshop — различия между версиями

Навигация

Материал из Creation Kit Русский
Перейти к: навигация, поиск
(Процесс загрузки для плагинов)
Строка 32: Строка 32:
 
#Как только вы укажите эти параметры, нажмите "'''Upload'''".
 
#Как только вы укажите эти параметры, нажмите "'''Upload'''".
 
#Заголовок окна загрузки изменится на "Sharing mod with Steam Cloud..."
 
#Заголовок окна загрузки изменится на "Sharing mod with Steam Cloud..."
#Теперь нужно будет подождать, время может меняться в зависимости от размера вашего мода, и вы будете уведомлены, если загрузка мода прошла успешно.  
+
#Теперь нужно будет подождать, время может меняться в зависимости от размера вашего мода, и вы будете уведомлены, если загрузка мода прошла успешно.
  
 
== Процесс Загрузки для Archive-Only Модов ==
 
== Процесс Загрузки для Archive-Only Модов ==

Версия 14:47, 25 февраля 2012

Загрузка в Steam Workshop
Основы, глава 3
Вернуться в Учебный центр
LeftArrow.png Предыдущий учебник Следующий учебник RightArrow.png


Обзор

Bethesda Game Studios и Valve сотрудничают для того, моды, сделанные игроками для игры Skyrim увидели свет и появились Steam Workshop для публичного скачивания. Сообщества по моддингу в The Elder Scrolls и Fallout являются большим свидетельством изобретательности и и творчества наших геймеров на ПК в течении многих лет, и мы со своей стороны рады предоставить ваши моды широкой публике, как никогда ранее.

Creation Kit предоставляет новый уровень в функциональности, который позволяет моддерам создавать, распространять и обновлять свои моды как можно проще.

Процесс загрузки для плагинов

Процесс загрузки ваших модов в Steam Workshop относительно простой. Просто следуйте инструкциям:

  1. Убедитесь что вы подключены к интернету и ваш аккаунт в Steam тоже онлайн
  2. Нажмите Ctrl+S чтобы сохранить плагин. Если это новый файл, вас спросят о создании вашего нового плагина.
  3. Из главного меню редактора, выберите File > Upload Plugin and Archive to Steam
  4. Вам будет предложено добавить файлы в Архив вручную.
    1. Все файлы, непосредственно связанные с вашим модом будут архивироваться автоматически.
    2. Выберите "No" если вы уверены, что вам нужно вручную добавить в архив определенные файлы.
  5. Появится диалог загрузки Steam Workshop. (Изображен справа)
    1. Mod Title: Имя вашего мода, как он будет отображаться для пользователей. Выберите какое-то название, которого будете придерживаться!
    2. Description: Краткий обзор вашего мода, видимый в Steam Workshop.
  6. #Tags: Впишите теги, которые связаны с содержимым вашего мода. Это поможет пользователям найти вашу модификацию.
    1. Preview Image: Выберите jpg-изображение сопровождающее ваш мод. 512x512 пикселей - это лучший вариант!
  7. Как только вы укажите эти параметры, нажмите "Upload".
  8. Заголовок окна загрузки изменится на "Sharing mod with Steam Cloud..."
  9. Теперь нужно будет подождать, время может меняться в зависимости от размера вашего мода, и вы будете уведомлены, если загрузка мода прошла успешно.

Процесс Загрузки для Archive-Only Модов

Не каждый моддер может работать в редакторе. Например моды по замене текстур, служат для простой замены оригинальных файлов на новые. Creation Kit так же позволяет загружать эти моды в Steam Workshop.

Этот процесс точно такой же, как описан выше, за исключением того, что когда вам предложат добавить файлы в архив вручную, выберите "Yes".

Появится диалоговое окно, тут просто перетащите ваши файлы для мода. Выберите "Pack Files" когда закончите с выбором файлов, и тоже подождите.

Возможно так же вручную создавать архивы без их дальнейшей загрузки. Просто перейдите в "File > Create Archive" из главной панели инструментов.

Доступ и Управление вашими Модами в Steam Workshop

Как только ваш мод загружен в Steam Workshop, он станет доступным для всех игроков Skyrim на PC. Here's how to locate and manage your mod on the Workshop. Note that there can sometimes be a delay before your mod will appear on the Steam Workshop, although the process is usually near-instant.

  1. Make sure you logged into the Steam account with which you uploaded your mod.
  2. Visit your Steam profile community page.
  3. In the "Actions" area, click "View Workshop Files"
  4. Look for the mod you just uploaded and click through.
  5. This page includes all the normal mod tools, plus a few special tools just for you.
    1. (Author Only) Delete: If you'd like to manually remove your mod from the Steam Workshop, use this button.
    2. (Author Only) Private Developer Comments: Only visible to you and developers, this section allows developers to interact and comment on your mod.
    3. (Author Only) Revision History: You're also able to view a log of previous updates to your mod. Note that only the most recent version is stored on the Cloud. Be sure to keep good backups locally.
    4. Rate: Give your mod a thumbs-up or thumbs-down rating.
    5. Report: Offensive or inappropriate mods can be reported. Mods which are reported may be banned. A banned mod is not deleted from Steam Workshop; it is only hidden from the general public.
    6. Subscribe: Subscribing to your mod will automatically download the latest version from Workshop when Skyrim is launched. Note that the Workshop-downloaded version of you mod will have a slightly modified filename - so you don't have to worry about accidentally over-writing your local, work-in-progress version.
    7. Public User Comments: Be sure to check your comments section for feedback from the community!
    8. Created By: This section provides links to your other Workshop files and Steam profile.
    9. Other Information: This page also includes information, viewable by everyone: File Size, original upload date, most recent update, and category tags.

FAQ

I don't like X, and have a suggestion to improve it!

The Steam Workshop exists to help connect modders and gamers - it's important that it serves the needs of both groups as well as possible. If you've got any complaints, suggestions or bugs, please let us know on the official Creation Kit forum.

How do I update my Preview Image/Mod Description/Tags?

You can update any of these fields by re-uploading the mod through the Creation Kit, even if the plugin itself is unchanged.

How do users download an older version of my mod?

Only the most recent version of a mod is stored on the Workshop, and is automatically distributed to subscribers. It's wise to keep backups locally so you can roll back if your players begin to report complaints or bugs with your mod, so that you can roll back to an earlier version.

Why can't I use my screenshot as a preview file?

Preview images must be in .jpg format. Skyrim screenshots are .bmp files by default. You can use free image manipulation software such as Irfanview or Gimp to convert your screenshots into usable preview images. Remember that 512x512 images will look best in Steam Workshop.

As I was entering details for my mod (in the Steam Upload dialog, Fig 1), it was suddenly replaced with old information!

When updating a previously-uploaded mod, "Getting details on published files…" will appear in the title bar of the Upload dialog. Once the Creation Kit has completed fetching your existing details from Steam Workshop, it will auto-fill the dialog with your current information. If you enter new details before this completes, they may be over-written. Luckily this process only takes a few seconds.

Why can't I drop my files into the manual archive creator? (Fig 2)

In order to be archived, files must be organized within the "Skyrim/Data" folder, and of an appropriate format (such as DDS, NIF, WAV, etc) to be interpreted by the Creation Kit. Note - For most users, the Data folder exists in a location similar to: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\skyrim\data

My mod is dependent on some other mod(s). How can I make sure gamers get all the files they need?

Steam Workshop does not currently support this kind of depenendency. Make sure any special instructions or requirements are clearly defined in your mod description.

I am working on an update to my mod, but the launcher downloaded my old version!

If you have subscribed to your own mod on the Steam Workshop, the Skyrim Launcher will sync your plugin to what's stored online - regardless if your version is newer. It would be a good practice to not subscribe to your own mods, or to make periodic backups.