Категория:Учебники

Навигация

Материал из Creation Kit Русский
Версия от 19:37, 11 февраля 2012; Admin (обсуждение | вклад) (Добро пожаловать в учебники по Creation Kit)

Перейти к: навигация, поиск

Добро пожаловать в учебники по Creation Kit

Modding can be a complex and daunting prospect with any tool, and the Creation Kit is no exception. Этот раздел учебников создан для того, чтобы помочь вам начать создавать свои собственные модификации вне зависимости от вашего опыта и области интересов.

Совсем новичок

If you're brand new to modding, or just brand new to modding for Bethesda Game Studios' titles, start here, where you'll get basic instructions for installing and navigating the Creation Kit. You may also wish to browse the general editor reference pages to get an idea for some of the terminology and concepts used throughout this wiki. Once you're comfortable with the tool and ready to get to work, try jumping into one of the tutorial projects on the right.

Ветеран модостроения

Если у вас уже есть опыт создания модов для Morrowind, Oblivion, Fallout 3 или Fallout: New Vegas, то Creation Kit будет вам очень знаком, as the data format and tools are shared between those games and the Creation Engine. Вы можете начать с просмотра некоторых новых возможностей, которые предлагает Creation Kit. While some of the tutorials may be covering ground you already understand, keep an eye out for this symbol, which indicates when a tutorial is using new functionality.NewFeature.jpg
As a veteran modder, your expertise is especially valuable in contributing to the modding community and this wiki! Please consider writing your own tutorials, editing pages, and contributing solutions to common modding tasks and problems.

Дизайнер уровней

Вы хотите создать новые захватывающие локации для игроков, чтобы потом их исследовать? Создание нового игрового пространства - это отличный способ расширить игру для игроков, а также отличный способ ближе познакомиться с Creation Kit. Посмотрите серию учебников по дизайну уровней, написанную командой BGS по левел-дизайну, чтобы научиться делать собственные подземелья с нуля. While this tutorial series is designed as a complete project, example files are provided at each step - so you can jump around if only specific topics interest you.

Дизайнер квестов

Perhaps you want to create stories that unfold for the player? Quests are core to the RPG experience, and a valuable storytelling tool. The BGS quest designers have prepared a quest design tutorial series to get you started writing dialogue and using the quest tools offered by the Creation Kit. As with the level design series, these tutorials take you through a complete quest project, but example files are provided at each step.

Скриптер

Want to create content above and beyond what can be achieved with conventional tools? The Creation Kit comes packaged with an all-new scripting language known as "Papyrus". Papyrus is similar to popular scripting languages like Ruby and Python, and offers an unprecedented level of power to modders of Bethesda games. Because Papyrus is an entirely new tool, and a complex one, this wiki features an entire scripting reference, as well as tutorials to help you get started. Familiarity with other scripting languages will offer a considerable advantage, but is not required.

The Visual Learner

Much of the work you'll do in the Creation Kit is visual in nature. Sometimes something just doesn't click until you see it being done. Thankfully, there are a number of Video Tutorials produced by Bethesda and the Creation Kit modding community to help you out.

Tutorial Index

Basics Series

  1. Installing the Creation Kit
  2. Creation Kit Basics
  3. What's new for users of previous Bethesda Toolsets?
  4. Uploading Mods to Steam Workshop


Level Design Fundamentals

  1. Layout Essentials
  2. Intermediate Layout
  3. Clutter, Containers, Doors & Furniture
  4. Navmesh
  5. Basic Encounters
  6. Traps, Ambushes & Prefabs
  7. Rooms, Portals & Optimization
  8. Lights and FX
  9. Connecting to the World
  10. Radiant Quest Ready


Quest Design Fundamentals

  1. Planning the Quest
  2. Creating an Actor
  3. Dialogue
  4. Creating an Item
  5. Scripting
  6. Objectives
  7. Loose Ends


Intermediate Quest Design

  1. Packages
  2. Aliases
  3. Advanced Dialogue
  4. Scenes
  5. Radiance
  6. Story Manager


Scripting with Papyrus

  1. Hello, World!
  2. Variables and Conditionals
  3. Introduction to Properties and Functions
  4. Events and Properties


Miscellaneous

  • Customizing Weapons & Armor
  • Solutions Center
  • Glossary
Throughout these tutorials, the following symbols will be used to call out different kinds of special notes. Take note of the symbols associated with each type of callout box: you may wish to take special note of certain type in particular, depending on your expertise level.


NewFeature.jpg Этот символ указывает на новый инструмент или технику, о которых хотели бы узнать пользователи предыдущих инструментов от Bethesda.


InDepth.jpg Эти записи для углубленного объяснения термина или конкретной техники. Многие пользователи могут пропустить эти записи, но продвинутые пользователи наверняка захотят вернуться и изучить их позже.


Protip.jpg Полезные советы и ссылки. Они часто пригождаются, чтобы ускорить работу после изучения базовых принципов работы с редактором.


Achtung.png These are quick warnings - gotchas, common errors and stuff to watch out for.


Подкатегории

В этой категории отображается 3 подкатегорий из имеющихся 3.

Страницы в категории «Учебники»

Показано 57 страниц из 57, находящихся в данной категории.

У