Добро пожаловать в учебники по Creation Kit
Создание модификаций, или проще говоря моддинг, может быть сложным в освоении или даже пугать, вне зависимости от того, какой инструмент для их(модов) создания вы используете, и Creation Kit здесь не является исключением. Этот раздел учебников создан для того, чтобы помочь вам начать создавать свои собственные модификации вне зависимости от вашего опыта и области интересов.
Совсем новичок
Если вы новичок в моддинге, или же просто впервые собираетесь создать мод для игры от Bethesda Game Studios, начните с этого раздела, тут вы ознакомитесь с основными указаниями по установке и навигации в Creation Kit. Вы также можете просматривать общие страницы о параметрах редактора, чтобы получить представление о некоторых терминах и понятиях, используемых на этом сайте. Как только вы ознакомитесь с Creation Kit и будете готовы приступить к работе, попробуйте перейти в один из учебников по ссылкам справа.
Ветеран модостроения
Если у вас уже есть опыт создания модов для Morrowind, Oblivion, Fallout 3 или Fallout: New Vegas, то Creation Kit будет вам очень знаком, as the data format and tools are shared between those games and the Creation Engine. Вы можете начать с просмотра некоторых новых возможностей, которые предлагает Creation Kit. While some of the tutorials may be covering ground you already understand, keep an eye out for this symbol, which indicates when a tutorial is using new functionality.
As a veteran modder, your expertise is especially valuable in contributing to the modding community and this wiki! Please consider writing your own tutorials, editing pages, and contributing solutions to common modding tasks and problems.
Дизайнер уровней
Вы хотите создать новые захватывающие локации для игроков, чтобы потом их исследовать? Создание нового игрового пространства - это отличный способ расширить игру для игроков, а также отличный способ ближе познакомиться с Creation Kit. Посмотрите серию учебников по дизайну уровней, написанную командой BGS по левел-дизайну, чтобы научиться делать собственные подземелья с нуля. Хоть эта серия учебников создана как целый проект, файлы примеров предоставляются на каждом шагу - так вы можете останавливаться только на том, что вам будет интересно.
Дизайнер квестов
Perhaps you want to create stories that unfold for the player? Quests are core to the RPG experience, and a valuable storytelling tool. The BGS quest designers have prepared a quest design tutorial series to get you started writing dialogue and using the quest tools offered by the Creation Kit. As with the level design series, these tutorials take you through a complete quest project, but example files are provided at each step.
Скриптер
Want to create content above and beyond what can be achieved with conventional tools? The Creation Kit comes packaged with an all-new scripting language known as "Papyrus". Papyrus is similar to popular scripting languages like Ruby and Python, and offers an unprecedented level of power to modders of Bethesda games.
Because Papyrus is an entirely new tool, and a complex one, this wiki features an entire scripting reference, as well as tutorials to help you get started. Familiarity with other scripting languages will offer a considerable advantage, but is not required.
The Visual Learner
Much of the work you'll do in the Creation Kit is visual in nature. Sometimes something just doesn't click until you see it being done. Thankfully, there are a number of Video Tutorials produced by Bethesda and the Creation Kit modding community to help you out.
|
Tutorial Index
Basics Series
- Installing the Creation Kit
- Creation Kit Basics
- What's new for users of previous Bethesda Toolsets?
- Uploading Mods to Steam Workshop
Level Design Fundamentals
- Layout Essentials
- Intermediate Layout
- Clutter, Containers, Doors & Furniture
- Navmesh
- Basic Encounters
- Traps, Ambushes & Prefabs
- Rooms, Portals & Optimization
- Lights and FX
- Connecting to the World
- Radiant Quest Ready
Quest Design Fundamentals
- Planning the Quest
- Creating an Actor
- Dialogue
- Creating an Item
- Scripting
- Objectives
- Loose Ends
Intermediate Quest Design
- Packages
- Aliases
- Advanced Dialogue
- Scenes
- Radiance
- Story Manager
Scripting with Papyrus
- Hello, World!
- Variables and Conditionals
- Introduction to Properties and Functions
- Events and Properties
Miscellaneous
- Customizing Weapons & Armor
- Solutions Center
- Глоссарий
|